جزئیات و بررسی بن شدن اشتباهی بازیکنان بازی Battlefield 1 PS4 توسط سیستم ضد تقلب بازی
جزئیات و بررسی بن شدن اشتباهی بازیکنان بازی Battlefield 1 PS4 توسط سیستم ضد تقلب بازی
محتوا و مضمون در هر مطلبی بیانگر هدف اصلی آن رویداد بوده و در صورت کوچکترین تغییری میتواند کل هدف را از بین ببرد. صنعت بازی های رایانه ای جز مهمترین صنایعی است که در آن، محتوا حرف اول و آخر را میزند. محتوای یک بازی رایانه ای به شدت از جامعه جهانی تاثیر میپذیرد. بطوریکه بسیار دیده میشود که بازی های بسیار زیادی در یک گوشه ای از دنیا طراحی و ساخته شده که اصل موضوع آن به یک اتفاق دیگر در گوشه دیگر دنیا برمیگردد.
یکی از مهمترین و پرطرفدارترین ژانرهای بازی های رایانهای، بازی هایی با سبک جنگ و حملات تروریستی است. موضوعی که به وفور در سراسر دنیا مشاهده میشود. کارشناسان حوزه بازی های رایانه ای دو عقیده مختلف در رابطه با این مشکل بازگو کرده اند. مورد اول اینکه آنقدر در بازی های رایانه ای به موضوع جنگ بر سر تصاحب قدرت و حکومت بر کل جهان پرداخته شده است که هر کودک و نوجوانی از دوران بچگی با این موضوع اخت شده اند و به شدت در وجود آن ها رخنه کرده است.
پس این موضوع سبب می شود تا در هر زمانی که شرایط ایجاد جنگ را داشته باشند به هر نحوی به این عمل زشت بپردازند. رویکرد دوم دیگر کارشناسان در این زمینه اثر عکس این موضوع است. آنان بر این باور هستند که جنگ و خونریزی شدید در سراسر دنیا سبب شده تا این موضوع به مفاهیم بازی های رایانه ای نفوذ کند و محتوای آن ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد. اما موضوع چیزی فراتر از این دو رویکرد است.
صنعت بازی های رایانه ای همواره به عنوان یک معلم همیشگی در کنار انسان ها است و به او آموزش می دهد و از او نیز تاثیر می گیرد. پس هر دو به شکل کاملا وسیعی بر هم تاثیر میگذارند و این امری اجتناب ناپذیر است. بازی های جنگی بسیار متنوعی در سراسر دنیا همواره طراحی و تولید میشود. در عصر حاضر علاوه بر تولید بازی های جنگی با ایده گرفتن از اتفاقات گذشته، از اتفاقات آینده نیز پرده برداری میکنند. یکی از بازی های بسیار جذاب و پرطرفدار در این عرصه، بازی فوق العاده جذاب Battle field میباشد.
این بازی PS4 همواره به عنوان یکی از بازی های ماندگار در ذهن مخاطبان و کاربران بازی های رایانه ای باقی خواهد ماند. شرکت دایس با ساخت این بازی نشان داد که تا چه حد در تولید و طراحی بازی های جنگی تبحر دارد. این بازی همواره در طی عمر خود توانست در نسخه های جدید پیشرفت قابل توجهی را داشته باشد و بتواند نواقص خود را نیز تا حد رسیدن به یک بازی ایده آل از بین ببرد. نسخه اول این بازی دارای یک سیستم ضد تقلب در بازی بود که مشکلاتی را برای بعضی کاربران خود در بازی ایجاد کرده بود.
این بازیکنان اعلام کرده بودند که این سیستم سبب مسدود شدن آن ها و یا به عبارتی بن شدن در بازی میشود که البته با پیگیری های صورت گرفته توسط مدیران و متخصصان سبب شد تا این مشکل از بین برود. این بازی به حدی در نقش آفرینی جنگی خود زیبا عمل کرده است که هر گیمری را به استفاده از بازی دیگر بی نیاز میکند. در بسیاری از بازی های جنگی همواره مانور برای جنگ بر روی یک سلاح خاص می باشد و همین موضوع گاهی سبب خستگی و آزردگی خاطر بسیاری از گیمرها میشود.
اما سیاست این بازی به گونهای است که به گیمر خود این اجازه را میدهد تا از انواع تجهیزات و امکانات جنگی در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کند که رمز برتری این بازی نسبت به سایر بازی های مشابه خود شمرده می شود. در کنار امکانات قابل دسترس بسیار مناسب در این بازی، داستان بسیار جذابی هم در بخش دیگر بازی به تصویر کشیده میشود که سبب میشود تا گیمر از انجام یک بازی تکراری دوری کند. تیراندازی با گرافیکی بالا در صدا و تصویر از این بازی یک خلق بیمثال در گذشته و آینده ساخته است.
حرف از صداگذاری در این بازی شد، جالب است بدانید در این بازی پلی استیشن ۴ صداگذاری سلاحها و تجهیزات به حدی به واقعیت نزدیک است که شما با استفاده از یک هدفون میتوانید کاملا در حس و حال یک جنگ واقعی قرار بگیرید. نکته مهم دیگر این بازی ذکر این نکته است که در طراحی تجهیزات بازی سعی شده تا تمامی جزییات رعایت شود و تنها به استفاده از یک قابلیت مثل راندن خودرو اکتفا نشود.
همانطور که بیان شد بازی هایی با مضامین جنگی به شدت توانسته اند در قبل کاربران و گیمرهای حرفهای در سراسر دنیا نفوذ کنند. جامعه شناسان و روان شناسان بسیار زیادی اعتقاد دارند که این بازی های جنگی به شدت میتواند در بروز بیماری های روحی و روانی مخاطبانشان تاثیرگذار باشد. نمایش بسیاری از صحنه های ناپسند و نامناسب در نحوه کشتار و خونریزی در بازی های رایانه ای سبب شده تا حس لطافت انسانی و اخلاقی به شدت در انسان ها تضعیف شود. این عامل در سن بزرگی جوانان، خود را به خوبی نشان خواهد داد و انواع بیماری های افسردگی را با خود به همراه دارد.
کارشناسان بازی های رایانه ای برای حل این موضوع اعتقاد داشتند تا با ایجاد یک سبک فانتزی در این چنین بازی هایی می توان این مشکل را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. اما هیچ یک از نمونه های ساخته شده در این سبک نتوانستند جایگزین مناسبی برای گیمرهای حرفه ای دوست دار این ژانر باشند. در هر حال این بازی ها با سرعت زیاد در حال ساخته شدن هستند و هیچ چیز جلودار آنها نیست.
تنها کاری که خانواده ها و مراکز آموزشی میتوانند برای کاهش آسیب های ناشی از این چنین بازی ها برای کودکان و جوانان انجام دهند، تمرکز به استفاده از رده سنی در انتخاب یک بازی رایانه ای است تا مقداری از آسیب های آن بکاهند. البته موضوع جنگ و خونریزی تنها موضوع زشت و ناپسند در بازی های رایانهای نیست که به آن پرداخته میشود. متاسفانه موضوعات بسیار متنوعی از مسائل غیراخلاقی و مواد مخدر نیز وجود دارد که همواره در این چنین بازی هایی به آن پرداخته میشود.
مطمئنا پرداختن به چنین موضوعاتی با هدف قبلی بوده و با دریافت سفارش از شرکتها و ارگان های خاص صورت میگیرند. چرا که صنعت بازی های رایانه ای یک رسانه بسیار قوی برای نمایش و تبلیغ محصولات شرکت های مختلف در سراسر دنیاست تا با زیبا نشان دادن زشتی ها در قالب یک ابزار جانبی چون بازی های رایانه ای، بتوانند در جهت دریافت هر چه بیشتر سود خود گام بردارند.
برچسب ها : ,